Att undvika att ta tillbaka sitt ex!

Jag vill dela med mig av att jag tycker att det är synd att så många tjejer tar tillbaka sina ex trots att exen inte är bra för dom. Jag vet att det kan vara fruktansvärt svårt att släppa taget om någon man tycker om men här kommer några råd om hur man kan undvika att ta tillbaka sitt ex:
  1. Försökt att underhålla dig med annat. Gör saker du tycker är roligt och som du blir glad av. Att t.ex. motionera kan vara ett bra sätt att både stärka sin självkänsla, sitt välmående och få tankarna på annat håll.
  2. När du känner att du vill ringa till honom och kanske rentav hittar anledningar till att göra detta försök då fokusera på något annat. Ett förslag är att ringa en vän som kan avråda dig.
  3. Om du är ute och festar och vet att du ringer honom på fyllan så låt din bästa vän passa din mobil. Hon bör värna om hur du mår och därför kunna stå emot tjat om att du vill ha tillbaka din telefon.
  4. Om du träffar honom någonstans försök undvika honom så mycket som möjligt. Jag säger inte att man inte bör konfrontera sina problem men har det nyligen tagit slut är det lätt att falla tillbaka.
  5. Var inte för naiv. En kille som har gjort slut med dig eller tvärtom kan tyckas vara yttersta charmig, trevlig och oemotståndlig när det är slut och han vill ha dig tillbaka. Fall inte i fällan. Du vet att han förmodligen kommer gå tillbaka till samma mönster efter ett par veckor om du tar honom tillbaka.
  6. Om han inte vill ha dig tillbaka så försök hålla huvudet högt. Klandra inte dig själv. Tänk på att han i alla fall inte kommer kunna göra dig olycklig längre och att du nu kan träffa någon som kan få dig att må bra och behandla dig så som du förtjänar.
  7. Lyssna på dina vänner och din familj. Dom känner förhoppningsvis dig ganska bra men glöm inte bort din egen intuition.
Jag orkar inte skriva mer just nu och jagsäger inte att mina råd alltid fugerar men det kan vara värt ett försök :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu